Brainstorm!

Jag blir ofta tillfrågad om råd och inspiration när någon ska vara kreativ, bara för att mina teckningar är kreativt gjorda och visst är jag kreativ men jag sprudlar inte direkt av idéer. Bra idéer kommer oftast när man har brainstormat ett ganska bra tag och testat många dåliga idéer, jag måste nästan alltid göra en "dålig" bild först och se vad som funkar och inte funkar. Jag kan också erkänna att jag är otroligt dålig på att vara naturligt kreativ på beställning, jag måste bli inspirerad av någon/något och ta kanske 10min till att brainstorma för att jobba fram något som jag blir helt nöjd med... Av erfarenhet kan jag också råda alla till att alltid ha en plan innan man gör något, oavsett vad det är, annars brukar det inte riktigt kunna bli som man tänkt sig...
Ett exempel på en brainstorm-bild till färdig teckning:
(Till vänster har ni en liten symbolisk bild som jag gjorde förra året tror jag, till höger skissen jag gjorde innan)
skiss och färdig bild
Någon som ser ett möjligt budskap i bilden? ;)
© -Hanna Ekström


Kommentarer
Isabelle

Vilken underbar skiss! :D

2012-06-15 @ 19:34:16
URL: http://fotostunden.blogg.se/
Stella

Aha :) Nu förstår jag, liiite ;D

2012-06-15 @ 20:22:20
sannee

wow! du e skit duktig!

2012-06-15 @ 20:46:01
Frida

Förstår budskapet. Hihi, men ska kanske inte skriva det på kommentaren. Andra får lista ut det också sjäva :)

2012-06-15 @ 21:05:38
Hanna Ekström

Frida: Haha bra tänkt! ;)

2012-06-15 @ 22:51:21
URL: http://wildcard.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0